“ne bilseniz azdır.”
“Eğer Hareket Etmezseniz Atış İçin Serbest Kalamazsınız. Büyük Şutörler Atış İmkanı Bulabilmek İçin Sürekli Boş Alanlara Kayarlar.-FIVE STAR
COACH AND ATHLETIC DIRECTOR
2011 NİSAN CİLT 80, SAYI 8
“Top oyuna sokuluyor. Topa saldır. Topa baskı yap. Pas forvete veriliyor. Pasın verildiği forvete doğru fırla. İkili sıkıştırma yap. Pasın bir sonra verilebileceği noktaya pas arası yap. Pasın verilmesini geciktir. Kollarını sürekli hareket ettir. Pası alacak hücum oyuncusunun yüzünü ellerin ile perdele. Pasın üzerine atla. Hızlı hareket et ve pası engelle. Geri çekil ve ikili sıkıştırmayı tekrarla. Hemen esas pozisyonunu al. Hızlı. Daha hızlı. Çok hızlı.”
Missouri Üniversitesine karşı, eğer bir takım topu hücum sahasına geçirebiliyorsa, güçlerinin büyük bir bölümünü zaten sarf etmişler ve hücum düzenleri hepten bozulmuş demektir. Coach Anderson’un gerçekleştirdiği her şey, NCAA’deki tüm başarılarının temelini savunmadaki başarılarına bağlıdır. Ancak, takım savunmasının daha da güçlenmesi için yapacakları çok daha büyük çaba göstermelerini gerektirir.
Anderson, oyuncuların gelişme dönemlerinde sadece savunmanın önemi üzerinde durulmaz. Aynı zamanda hücumda çok çalışılmalıdır. Oyuncuları transfer ederken, takım felsefesine uyabilecek oyuncuları tercih ederiz. Ayrıca, takımın uyguladığı sisteme uygun olmaları gerektiğini de göz önünde bulundururuz. Ayrıca hem savunma hem de hücum çalışmaları birbirine orantılı olarak sürekli olarak tekrarlanır.”
Savunma, oyuncuların içgüdüye sahip olmalarını gerektirir. Eğer bir oyuncu hücum sistemine çabuk uyum sağlayabiliyorsa aynı zamanda savunmaya da çok çabuk uyum sağlayabilir. Ancak savunma daha çok gayret ister. Oyuncular hücuma oranla savunmada daha çok güç harcarlar. Fakat işin güzel yanı uyguladığımız savunma bize hücumu daha kolay uygulamamızı sağlar. Oyuncular sistemimizi daha iyi anlayıp, benimsediklerinde hem savunma, hem de hücumu çok kolay ve etkili uygulamaya başlarlar.
MUZZOU SAVUNMASI
Anderson’un takımının uyguladığı tam saha, üçte bir ve yarı saha savunmalarda rakip takımın bütün hareketlerini ve uygulamalarını engellenmesine imkan yoktur. Ancak, bazı kurallar uygulanarak, savunmanın başarılım olması sağlanabilir.” Anderson ,“Takımım birçok savunma silahına sahip. Hem adam adama , hem de bölge savunmasını uygulayabiliriz. Rakip takımın maç öncesi savunmamızı çözmesini istemeyiz. İlk hedefimiz topun rakip takım oyun kurucusunun eline değmesini engellemektir. Eğer oyun kurucu topa ulaşırsa, mümkün olduğu kadar yan çizgiye doğru gitmeye zorlamaktır. Böylece, yan çizgiyi yardımcı savunma oyuncusu olarak kullanabiliriz.”
“Savunmada her fırsat bulduğumuzda rakip takıma ikili sıkıştırma yaparız. Sıkıştırmayı sahanın herhangi bir noktasında, her an uygulayabiliriz. Antrenmanlarda her pozisyonu çalışırız. Böylece, oyuncularımız sahada ne zaman baskı yapacaklarını çok iyi bilirler. Baskıyı uyguladığımız da üç oyuncu ile bölge savunması uygularız. Bu savunma ile dört hücum oyuncusunu durdurmayı hedefleriz, ta ki bir oyuncumuz çember altımıza koşup savunma güvenliğimizi sağlayana kadar.”
“Eğer top taşıyan hücum oyuncusunu hücum sahasına dönmeye zorlarsak hemen ikili sıkıştırma uygularız. Bazen topu taşıyan oyuncu uzun boylu bir oyuncu olabilir. Bu durumda sıkıştırma yapmamız şart olur. Antrenmanlarda her gün bu gibi fırsatlar doğunca hemen ikili sıkıştırma yapmamız gerektiğini anlarız. “
Ne zaman ikili sıkıştırma yapılması gerektiğinin ötesinde savunmanın asıl amacı hücumu sahaya yayılmaya zorlamaktır Amaç; hücumu her zaman uyguladıklarının dışına çıkmaya zorlamaktır. Böylece rakip takımı kendi oyun tarzından uzaklaştırıp kendi tarzlarına çekebilmektir. Önemli olan top çalmak ve hücum takımını hata yapmaya zorlamanın ötesinde hücum takımının tüm sistemini çökertmektir.
Oyuncuların top kapmak ve hata yaptırmak yerine hücum takımının düzenini bozmak olduğunu anlamaları öğretmek açısından işin en zor yönüdür.
Savunma oyuncularının hücumun dağılmasına neden olmaları oyuncuları kendi kendilerini kontrol etmelerini sağlar. Faul yapmalarını engeller ve sahada sağlayacakları üstünlüğün sahada ortadan kalkmasına izin vermezler. Oyuncular savunmadaki hedefleri doğrultusunda her gün çalışmalar, antrenmanlarını yapmalıdırlar, böylece savunmada top kapmak için hücum oyuncusuna hamle yapmamayı öğrenirler. Dolayısıyla lüzumsuz faul yapmaktan uzaklaşırlar. Çalışma ile hem tecrübe kazanırlar ve de öğrenirler. Bunun sonucu faul yapmamayı benimserler.
Spor salonunun duvarlarında ve t-shirtlerde “Basketbolda en hızlı 40 dakika.” yazıyorsa da hiçbir maçta 40 dakika iki dip çizgi arasında maç oynanmadı.
Bu fikirleri birbirleri ile eşleştirin ve öngörüde bulunmayın. Baskılı savunma yapmıyorsanız bile karşı tarafta bir etki bırakır. Çünkü rakip takım sizin baskılı savunmanıza karşı antrenman sürelerinin büyük bir bölümünü bu yönde harcamış olacaklardır. Böylece size karşı alacakları önlem boşa çıkmış olacaktır.
Ayrıca. Anderson baskılı savunmalarına karşı bazı takımların yetenekli oyuncularının savunmalarını zorlayacaklarını farkındaydı. Savunmada gerekli değişiklikleri yapmak doğaldı. Bu savunma ile rakipleri kolayca yenebileceğini söylemek istemiyor. Gerekli değişiklikleri yapmak çok doğal ve gereklidir.
“Uyguladığımız sistemden kendimize göre şüphe etmeliyiz. Ancak, sistem içinde değişiklik yapmak için kendimizi kısıtlamak istemeyiz.” Anderson ‘un tavsiyesi “Eğer rakip takımın çok iyi top kullanan bir oyuncusu varsa, yapmanız gereken değişiklik o oyuncuyu çok iyi savunup etkisiz hale getirmektir. Çünkü savunmamıza çok güveniyoruz ve gerçekten güçlü bir savunmamız var ve yarı saha savunması da çok başarılıyız. Tabii ki tam saha savunması çok zordur. Ama sahayı küçültürsek hücum takımı takımını orta saha çizgisini geç geçmeye zorlarsak savunmanın başarısı artacaktır.”
BASKETBOL’U DEĞERLENDİRİN
Savunmaya ağırlık veren ve her maçta rakibi kaç kez hata yapamaya zorlayacaklarını hesap eden takımların aksine Anderson başarı için ortaya hiçbir rakam koymadıklarını belirtiyor. Bunun yerine bugünlerde coachlar arasında yaygın olan ters yöne sürmeyi tercih ettiğini tercih ettiğini söylüyor.
Anderson” Çok çalıştığımızın ve sahada çok hareketli olduğumuzun göstergesi maçta hücum takımına kaç top kaybı yaptırdığımızla ölçülebilir. Başarımızın sırrı rakibi top kaybına zorlayabilirsek, hücum düzenlerini bozarsak, çok zor atış kullanmaya zorlayabilirsek, yapmak istediklerini yaptırmazsak görevimizi yapmış sayılırız.” diyor.
Anderson’un kazanma konusunda hata yaptırma temel noktası, günlük her antrenmanda uygulanan ilk drilldir. Yardımcı coachlardan birisi maç kazanmak için gerekli bütün istatistikleri, hücum ribauntlarını, rakip takıma yaptırılan hata sayısı. Top çalma gibi rakip takımın yaptığı bütün hataları kaydeder ancak skorla ilgili hiçbir not tutmaz.
Hücumda takımını yapmaya zorladığımız hataların sıkı takipçisi oluruz. Çünkü rakip takımı sürekli rahatsız etmek temel amacımızdır. Kaptığımız topların hücumda değerlendirilmesi çok önemlidir. Savunmanın başarısı ve kapılan topların sayıya çevrilmesi ile formülümüz tamamlanır.”
DERİNLİK KAZANMAK
Mizzou’da yüksek tempolu basketbol oynandığından dolayı Anderson antrenmanlarda “BASKETBOLUN EN HIZLI 40 DAKİKASI “ basketbolunu oynayabilmek ve bu tempoya oyuncularını hazırlayabilmek amacı ile kondisyon açısından “Derinlik Kazanabilmek” için gerekli çalışma düzenlemelerini yapıyor.
Herhangi bir takımın kendi takımından daha çok kondisyon çalışması yaptığını zannetmediğini söylüyor. Bu tür basketbolu oynatmak Anderson ‘un tek bildiği tarz. Bu tür basketbolu oynatmayı Arkansas’ta 17 yıl asistanlık yaptığı Nolan Richardson’un uyguladığı “Basketbol ’da En Hızlı +0 Dakika” tarzını inceleyerek öğrenmiş.
Anderson sezon öncesi antrenmanlarında sezona iyi hazırlanabilmek için çok ağır çalıştıklarını söylüyor. Sezon içi antrenmanlarda çok az süre ile maç yapmaktadırlar. Yüksek maç temposuna alışmak için kondüsyon çalışmalarına daha çok yer veriyorlar.
Sezon başında antrenmanlarda yedi tane üç dakikalık maç yaparız. İki hafta sonra dört dakikalık maçlar yaparız. Zaman içinde çalışmayı yedi dakikaya çıkarırız. Üç kere yedi dakikalık maç yaparız. Daha sonra yedi dakikalık maçlara geçeriz. Tekrar sayıları ve arttırdığımız süreler kondisyonumuzun artmasını sağlar.
Antrenmanda oynadığımız maç esnasında sadece hızlı koşup hücum etmeyiz. Anderson bu maçlar esnasında takımın uygulamasını istediği savunmayı belirli sürelerde sürekli uygulamalarını ister
Anderson’un antrenmanlarda yapmadığı tek şey antrenman süresini aşmayıp saniye saniyesine antrenmanı bitirmektir. Sezon öncesi çalışmalarda bile iki saat on beş dakikalık süreyi asla aşmadığını belirtiyor. Maçların yoğun olduğu dönemlerde bile süreyi aşmak takıma hiçbir yarar sağlamaz. BİG 12 Konferansının civcivli zamanlarında antrenman süresini yetmiş beş dakikaya indirir.
“Bu antrenmanlar çok yoğun geçer. Çok hareketli oluruz ve çok güç harcarız.” Sezon ilerledikçe hem savunma hem de hücum da felsefemizi oturtmuş oluruz. Artık, bütün dikkatimizi maçlara çeviririz. Sezonun başında daha çok öğretmeye harcarız. Daha sonra iki saat on beş dakikalık çalışmalara geçeriz. Ayrıca, sezon öncesinde günde iki antrenman yaparız. Böylece, bu dönemde sabahlarımızı öğretmeye harcarız, akşam çalışmalarımızı ise diğer konuları çalışırız.” diyor.
Takım derinliğine gelince, maçlarda belirli sayıda oyuncu ile oynama gibi bir kuralımız yoktur, ama sekiz oyunculuk maça her an girip maçı çevirebilecek ve tempoyu sağlayacak bir çekirdek kadroyu elde tutmayı benimseriz. Ayrıca, eldeki yetenekli oyuncular varsa on kişilik bir nüve kadroyu tercih ederiz.
BASKILI HÜCUM
Anderson’un daha önce de belirttiği gibi savunma da takımını baskılı oynamasını istiyor. Aynı zamanda takımının hücumda da rakip takıma baskı yapabilmesi için 40 dakika süre ile yüksek tempo ile oynamalarının rakip takımı yıpratmayı amaçlıyor. 2010-2011 sezonunda oynadıkları 31 maçta 81.5 sayı ortalamasına sahip idiler ve bu ortalama ile 6. sırayı almışlardı.
Birçok sayımızı karşı takımın yaptığı hatalar sonucu kazanırız. Ancak, takım yarı saha hücum için yerleşince 4 dışarıda 1 içeride hareketli hücum (motion offense) uygulamaya başlar. Böylece çember altını boşaltıp perdelemelerle çembere yüklenme amaçlanır.
Anderson “ Hücum yarı sahasında bile hücumumuzu hızlı tempoda sürdürürüz. Yarı sahada olsa bile hızımızı kesmeyiz. Oyuncularımızın sürekli olarak çembere doğru tüm hızları ile yönelmelerini isteriz. Elimize geçen her topu şut olarak kullanan bir takım değiliz. Hem hareket ederiz hem de hücum sistemimizi uygularız.” diyor.
Bu tür hücum oyun tarzı takımın daha çok serbest atış çizgisine gitmelerini sağlar.
Bu nedenle Mizzoular serbest atış çizgisini çok isabetli atış kullanarak sayılarını kolaylıkla çoğaltabilmektedirler. 664’de 479 isabete ulaşmaktadırlar.
Missouri takımı ilk beşindeki oyuncuları çift haneli sayılara ulaşabilen nadir takımlardandır. Coach Anderson takımındaki bu dengeden çok memnun. .Savunmaların oynanan basketbol karşısında Misso0ri oyuncularının sayılarına engel olmaları çok zor olmaktadır. Oynadıkları oyun tarzı Anderson’u çok mutlu etmektedir. Ancak, oyunun son bölümlerinde sayı atan ve hücumu düzenleyen oyuncuyu saha da tutmak yani doğru adamları oyuncuları bulabilmek çok önemlidir.
COACH’UN ROLÜ
Oyuncuların 40 dakika çılgın bir tempoda maçın içinde olmaları çok yüksek bir fizik güce sahip olmalarını ayrıca sahaya büyük bir enerji koymayı gerektirir. Anderson takımın kendisi gibi olacaklarını ve enerjilerini ortaya koyacaklarını söylüyor. Yaptıkları Antrenmanların oynamak istedikleri basketbola çok yardımcı olduğunu söylüyor.
Anderson “Her antrenmana enerji getirmek zorundasınız. Böylece antrenmanlardaki enerjiyi maçlara taşırız. Antrenmanlarda ve maçlardaki enerjiyi maçlara taşıyabilirlerse aynı enerjiyi maçlara taşımakta hiç zorlanmazlar.
Anderson takımının enerjisinin Mizzou Arena’dan dolayı olduğunu söylüyor. 2010-11 sezonunda 17-1’lik iyi bir performans gösterdiler Tek mağlubiyeti Konferans ikincisi Kansas’a karşı aldılar. Yani yüksek tempolu oyun muhteşem seyircinin desteği ile başarıları getiriyordu.
Anderson göreve geldiğinde kendisine muhaliflerinin olduğunu biliyordu. Quinn Snyder’în geçirdiği üç kötü sezondan sonra Anderson’u UAB Üniversitesinden transfer ettiler. Yeni görevinde kötü gidişatın hemen çevirmesinin kolay olmadığını biliyordu. Yeni görevinde uygulayacağı hücum ve savunmanın ne olacağının en ufak ayrıntısına kadar düzenlemesi gerektiğinin bilincindeydi.
Her şeyin bir düzen içinde olması gerekiyordu. Göreve başlayınca ilk iş yardımcılarını seçmekle başladı. Daha sonra oyun tarzına uyacak oyunculara takıma katmayı hedefledi. Arkasından ekibi ile birlikte isteklerini ve hedeflerini öğrencilere, taraftarlar ve oyunculara benimsetmeye özen gösterdi.
Oyun düzeninde bazı noktalar ön alana çıktı. Oyuncuların karakterleri en önemli özellikti. En yetenekli oyuncu olmayabilirlerdi ama doğruları yapıp hem kendilerini hem de takımın gelişmesine yardımcı olacaklardır. Ayrıca, kazanmayı isteyen oyunculara öncelik tanınıyordu. Hem saha içinde hem de saha dışında. İç güdüsü güçlü, atak oyuncular aranıyordu. Görev yepyeni, tertemiz bir sayfa açılarak başlıyordu. Hedef kazanmak ve çok çalışmaktı.
Takımın saha içinde ve dışında tam bir disiplin içinde olmaları temel kuraldır.
Anderson “Üniversite kampusun’ da beni benimsemeyen çok insan vardı. Ama ben çok çalışmam, mücadele etmem gerektiğini ve bunun sonucunda başarının geleceğini hem biliyordum hem de inanıyordum.” diyor.
İLK YARIDA DEVRENİN BİTMESİNE 2 DAKİKA KALA 9 SAYI FARKIN 15 SAYIYA YÜKSELMESİ NASIL BAŞARILDI
17 Ocak 2011 ‘da Bıg12 Konferansında Missouri Üniversitesi spor salonundaki maçta Kansas ile karşılaşıyorlardı.
İlk yarının bitimine iki dakika kala Missouri 9 sayı önde. Savunmayı daha da sertleştirip rakibi birkaç hata daha yapmaya zorluyorlar. Sonuçta kaptıkları toplarla hücumda kolay sayı imkanı yakalıyorlardı. Sonucunda devrede fark 15 sayıya yükselmişti.
İlk yarıda elde edilen fark Kansas State’in ikinci yarıdaki tüm gayretleri farkın kapanmasına yetmiyordu.
Missouri ilk yarıda farka ulaşırken;
-ilk yarının bitimine iki dakika kala iki de iki serbest atışla farkı büyüttü. Hemen arkasından tam saha baskılı savunma ile Kansas State’in dağılmasını sağlıyorlardı.
TOPU OYUNA SOKARKEN İÇERİ DEVRİLME
Missouri topu oyuna sokacak hücum oyuncusunu savunması için bir oyuncusunu görevlendirir. Diğer oyuncular adam adama savunma yaparlar. 1,2’ye perdeleme yapınca, 2 perdelemeden yararlanıp topa doğru hamle yapar. Ancak, hareketi X3 tarafından engellenir. 2 topa doğru hareketine devam eder. Ve X1 ikili sıkıştırmaya gelir. 1 perdelemeden sonra üç saniye koridorunun ters köşesine doğru hareketlenir. 3’ den ilk pası bekler. 3 pasını 1’e verir. Ancak X2 pası engellemeye çalışır. Topu çeler ve 1’in yanından ileri doğru fırlar. Kansas State ’in topunu kapar.
Missouri topa hakim olur ve hücumdan sayı ile dönerler. Böylece sayı farkı 11’e çıkar. Devrenin bitimine 1.23 saniye kalan top Kansas State’in elindedir.
Bir defa daha Missouri baskı kurar ve X1, 1’in elinden topu çalmaya çalışır. Böylece, Kansas State’in hücumunu aksatmaya çalışırız. X1 ve 1 top sürmeye ve savunmaya devam ederler. 1 top sürerek sahanın sağına doğru yönelmeye çalışırken X1 kendisini çok yakından takip eder. 5 yükselerek perdeleme yapıp 1’in savunmasından kurtarmak ister. X5 savunmaya yardım için X1 ile ikili sıkıştırmaya çalışırlar. 1 topu sürerken aynı zamanda ikili sıkıştırmadan da kurtulmaya çalışır. Kansas State’i hata yapmaya zorlarlar. Böylece rakibi ilk yarıda 11 kez hata yapmaya zorlamış olduk.
Sonraki hücumda Mizziou topu Kansas State savunmasının üzerine sol taraftan sürüp çok kolay bir turnike sayısı kazanıyor. Aradaki fark böylece 13’e yükseliyor.
Devrenin bitmesine 51.7 saniye kala Kansas State topu hücum sahasına taşıyor. Kullandıkları atış sayı olmayınca Kansas’lı oyuncu hücum faulü yapınca Mizziou iki serbest atış kazanıyor ve farkı 15 sayıya çıkarıyor.
Serbest atıştan sonra 42.2 saniye kala Missouri baskıyı daha da arttırdı.
8 Saniye İhlali (A)
1 ve 4 topa doğru hamle yaparlar. 3 pasını 4’e vererek topu oyuna sokar. 4 pasını 1’e verir.
8 Saniye İhlali (B)
Her ne kadar Kansas State topu oyuncularının eline vermek için çabalasa da Mi,ssouri’nin baskılı savunması nedeni ile başarı şansları azalır. X3, 1’i takip eder. Sahanın soluna gitmeye zorlar. X4 önce geri doğru çekilir ve 1’in ilerleyişini engellemek için ikili sıkıştırmaya gider. 1. 3’e pas vermeye çalışır.X2 pası kesmek için hamlesini yapar. X3 ikili sıkıştırma yapmak için 2’ye doğru fırlar. X4 orta sahaya doğru kayıp savunma güvenliğini sağlamaya çalışır. X1 ters taraftan 5’i savunmak için fırlar. 3 pas verebileceği boş arkadaşını bulmakta zorlanır. Ayrıca 8 saniye kuralından dolayı topu Missouri takımı kazanır. Böylece, ilk yarıda Kansas State’in farkı kapamasına izin verilmemiş olur.
***75 DAKİKALIK YOĞUN ANTREMAN
Missouri Üniversitesi coachu Mike Anderson antrenmanlarda oyuncularının vaktini pek almamaya çalışır. Özellikle sezonun yoğun olduğu Ocak ve Şubat aylarında.
10 Şubat 2011 tarihinde antrenmanlarını takip etmek için bizi davet ettiğinde beyaz bir yazı tahtası üzerinde asistler, savunma ribaundu, top kapma, charge, yazan bir yazı tahtasının başında bir yardımcı antrenör duruyordu. Yardımcı antrenörün görevi antrenmanlar da her gördüğünü işlemekti.
Antrenman serbest atış çalışması ile başladı. Daha sonra sahanın çevresinde hızlı tempoda koşu çalışması yapıldı. Bu çalışma sıradan bir koşu çalışması değildi. Oyuncular birbirleri ile yarışıyorlar.
BİREBİR TAM SAHA ÇALIŞMASI (75 DAKİKA)
Kondisyon antrenmanı ile yapılan çalışmadan sonra oyuncular tam sahada gerçekleştirilecek bire bir çalışmaya geçerler. Hücum oyuncusu var gücü ile karşı çembere doğru top sürer. Savunma oyuncusu her an çember ile top arasında olmaya çalışır. Sahanın sonunda savunma ve hücum oyuncuları yer değiştirirler. Çalışma yüksek tempoda ve mücadeleci geçmelidir.
Daha antrenmanın başı olmasına rağmen Anderson ve yardımcıları oyuncuları sürekli bağırarak gayrete getirmeye çalışıyorlar. Bu gayrete getirme çabaları antrenman boyunca sürecekti
ÜÇLÜ ÖRME (65 Dakika)
Bu çalışmayı takiben oyuncular tam sahada üçlü örme için dip çizgi üzerinde dizilirler. Ancak üçlülerin potadan potaya gidiş , gelişleri 10 saniye içinde tamamlanmalıydı. İlk iki, üç turda oyuncular örmeyi 11, 12 saniyede tamamlayabildiler. Daha sonra ki üçlü örmeler 8, 10 saniyelik turlarda tamamlanıyordu. Ancak, bu süre içinde pasların yerini bulması, pas hatası, top kaybı yapmamaları gerekiyordu.
GUARD-FORVET ÇALIŞMASI (55 dakika)
3’Lü örme çalışmasından sonra 10 dakikalık yeni bir çalışma guard oyuncuları bir dip çizgide, diğer forvet ve pivot oyuncuları diğer dip çizgisinde dizilirler. Guard oyuncuları kendi yarı sahalarında 1’e 1,2’e 2 ve 3’e 3 çalışırlar. Uzun oyuncular dış oyunculardan pas alma, posta fırlayarak pas alma, post ve pivottan atışları çalışırlar. Oyunculara bir dakikalık su molası veririz.
SAYIYI YAP TOP SİZDE KALSIN (44) DAKİKA.
Bu noktada tam saha çalışmaya dönüşür. Sayı tabelasına 3 dakika süre yazılır. Hücum takımı sayı yaparsa hücuma devam eder. Savunma oyuncuları ribaunt almak için hücum oyuncularını bloke ederek topa sahip olmaya çalışırlar. Mizzou için savunma ribaundu sistemin en önemli bir parçasıdır. Bu nedenle her çalışmada savunma ribaundu ve blok yapma üzerinde çokça durulur. Anderson bütün çalışmalar boyunca “Her atış kaçabilir.” diye oyuncularını yüksek sesle uyarır.
İlk 3 dakikadan sonra sayı tabelasına yeniden 3dakika eklenir ve çalışma sürdürülür. Anderson sürekli “ribaunt, blok yapın.”” diye devamlı oyuncularını uyarıyordu. Tekrar bir dakikalık su molası verilir.
ANTREMAN SONU (5 DAKİKA)
Su molasından sonra oyuncular orta sahada toplanıp coach’un son talimatlarını dinlerler ve tahtada yazılı olan antrenman maçındaki performanslarını incelerler. En başarılı oyuncu diğer oyuncular tarafından alkışlanır.
Oyuncular sahadan ayrılmadan önce üçerli gruplara ayrılıp 25 isabetli atış yapıp dağılırlar.
İLETİŞİM: SEYFİ KUŞTİMUR- 0533 523 17 40